სილაბუსები და თემატური გეგმები

     

კომპონენტები
ინსტრუქცია
1
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო მონაცემები
ეკა იაკობაშვილი 551 096614
iakobashvilie@mail.ru
2
სასწავლო საგნის სახელწოდება
ქართული ენა და ლიტერატურა
3
სწავლების კლასი
მე-5 კლასი
4
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
176-საათი სასწავლო წლის განმავლობაში და კვირეული 5-საათი
5
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის ბირთვს წარმოადგენს ენა,როგორც პიროვნების თვითგამოხატვის,აზრის ჩამოყალიბებისა დაგადაცემის საშუალება.ენობრივი უნარ-ჩვევები უნდა წარმოვიდგინოთ არა როგორც მათი შემთხვევითი ნაკრები,არამედ როგორც ერთიანი მთლიანი სიატემა.ვინაიდან ქართული  ენა მხოლოდ ერთ-ერთი სასწავლო საგანი კი არ არის არამედ სხვა საგანთაგან დანსხვავებით,ყველა დანარჩენი საგნის შესწავლის საშუალებაა.
6
სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
სავალდებულო
7
სასწავლო საგნის მიზანი
·         განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები.
·         განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა წერილობითი ტექსტების შექმნის უნარი.
·         სხვადასხვა ლიტერატურული ჟანრის ტექსტების მოსმენა,წაკითხვა და საკუთარი ემოციებისა და აზრემის გამოხატვა.
·         გრამატიკის,ორთოგრაფიის,პუნქტუაციის პრაქტიკულად აუცილებელი მინიმუმის შეგნებულად გამოყენება.
8
ძირითადი თემები
„საქართველოს  მთებში  გაგაჩინა ზენამ“              
„ ჩემი  თავგადასავალი“                                                          „ჩემო  კარგო  ქვეყანავ“                                                       „დამაკვირდი“                                                                      „სიბრძნე  სიცრუისა“                                                            „ადამიანი  და  ბუნება:“                                                       „გაიცანით, თქვენი  თანატოლია“
9
სასწავლი საგნის ამოცანები
·         გამოუმუშავდეთ წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა.
·         მსჯელობის უნარის განვითარება.
·         ორთოგრაფიელი და პუნქტუაციური ნორმების სათანადო გამოყენება.
·         ტექსტის ანალიზის უნარის ჩამოყალიბება.
·         სხვადასხვა ხასიათისა და დანიშნულების წერილობითი ტექსტების შექმნა.
·         ლექსიკური მარაგის შევსება და გამდიდრება.სამეტყველო ეტიკეტის ნორმების დაცვა.
10
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
·         სხვადასხვა სახის საინფორმაციო ტექსტების მოსმენა და გააზრება.
·         საკუთარი აზრის ჩამოყალიბება მნიშვნელოვან საკითხებზე.
·         მხატვრული ტექსტის შექმნა.
·         მოსმენილი ან წაკითხული მხატვრული ნაწარმოების დაკაშირება პირად გამოცდილებასთან.
·         ტექსტის ეპიზოდების ერთმანეთთან  დაკავშირება და მთავარი თემის განსაზღვრა.
·         კამათის,დისკუსიისა და მსჯელობის სტრატეგიების გამიყენება.
·         საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების კორექცია და დახვეწა,კომუნიკაციის ეტიკეტის ნორმების მიხედვით.
11


კურსის ორგანიზაცია
11.1 საკლასო მენეჯმენტის ხერხები;
11.2 მეცადინეობის ფორმები;



11.3 სწავლების მეთოდები;
მუშაობა კლასთან ინდივიდუალური,ჯგუფური,წყვილებში,კითხვა-პასუხი.
ლექციური,პრეზენტაციები,ეუდიო მასალის გამიყენება,ტექნიკური მასალის გამოყენება,კითხვა-პასუხი.

ახსნა,განმტკიცება,განმეორება,კომბინირებული.

12
სასწავლო კურსის შეფასება
·         საშინაო და საკლასო დავალებათა შეფასება.
·         შემაჯამებელი სამუშაოს შეფასება.
·         ტესტირებაში შეფასება.
·         თხრობა.
·         ზეპირი მეტყველება.
·         კითხვის გამართულობა.
·         კითხვა-პსუხი.
·         ჯგუფური და ინდივიდუალური მუშაობის შეფასება.
·         დისკუსიის შეფასება;
·         პრეზენტაციის შეფასება;
·         დამოუკიდბელი სამუშაო;
·         ინფორმაციის მოძიება;
·         პრეზენტაცია;
·         სემესტრული შეფასება;
·         საბოლოო შეფასება;
13
რესურსები
.
ნ.მაღლაკელიზე.ნ.ღონღაძის  „ქართული ენა და ლიტერატურა’’,გამომცემლობა „მერიდიანი’’,თბილისი 2010,მოსწავლის რვეული.მასწავლებლის წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი,დაფა ვიდეოფირები,კომპიუტერი,საგნის მასწავლებელი 
14
მისაღწავი შედეგები და კომპეტენციები;
ქართ. V. 1. მოსწავლეს აქვს  ასაკის შესაფერისი სირთულის ტექსტების მოსმენისა და ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი.

ქართ. V. 2. მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფური და ინდივიდუალური საკომუნიკაციო ამოცანების განხორციელება.

ქართ. V. 3. მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გრამატიკული ფორმების  აღქმა და მართებულად გამოყენება შესაბამის სამეტყველო სიტუაციებში.
ქართ. V. 4. მოსწავლეს აქვს ლიტერატურული ნაწარმოების ესთეტიკური შეფასების საწყისი უნარი.

ქართ. V. 5. მოსწავლეს შეუძლია სადისკუსიო სტრატეგიების ამოცნობა და გამოყენება.

ქართ. V. 6.  მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის საწყისი უნარ-ჩვევები.
ქართ. V.7.   მოსწავლესშე-უძლიამისთვისსაინტერე-სოთემატიკისშემცველისხვადასხვასახისარამხა-ტვრულიტექსტების  (საყმაწვილოჟურნალების,დარგობრივ-შემეცნებითისტატიების, სხვადასხვაშინაარსისცნობარების, ინტერვიუებისადასხვ.) წაკითხვადაგააზრება.
ქართ.  V. 8.  მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ტექსტების წაკითხვა და ადეკვატურად გაგება-გაანალიზება.
ქართ. V. 9. მოსწავლეს აქვს წაკითხული მხატვრული ტექსტის ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი.
ქართ. V. 10.  მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ხასიათის ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი თავისებურებების ამოცნობა.
ქარ. V. 11.  მოსწავლეს შეუძ-ლია ტექსტის ვერბალური და არავერბალური ნაწილე-ბისერთმანეთთან დაკავში-რება, ინტერპრეტირება  და მსჯელობა მათს ურთიერთ-მიმართებაზე; აქვს მედია-წიგნიერების საწყისი უნარ-ჩვევები.
ქართ. V. 12.  მოსწავლეს შე-უძლია  კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება ტექსტის უკეთ გააზრების

ქართ. V. 13. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების დამოუკიდებ-ლად შექმნა.

ქართ. V. 14. მოსწავლეს შე-უძლია წერითი დავალების ამოცანის განსაზღვრა და ფუნქციური სტილის არჩევა.

ქართ. V. 15მოსწავლეს შე-უძლია გრამატიკული წესე-ბის მართებულად გამოყე-ნება და მართლწერის ნორმების დაცვა.


15
სამუშაო დისციპლინა
15.1     გაცდენების დასაშვები რაოდენიბა;
15.2   დავალიანების დასაშვები რაოდენობა;
15.3   აღდგენები;





15.4  საჯარიმო ზიმები;

15.5  წახალისების ფორმები

მთელი წლის განმავლობაში 48-საათი.
ყველა დავალიანება უნდა იქნას აღდგენილი.
შემაჯამებელი აღდგენითი სამისაოს ჩაბარება შეიძლება მომდევნო შემაჯამებელ წერამდე,თუ ორი ან მეტი შემაჯამებალი არ აქვს  არ გამოცხადების გამო,ამ შემთხვევაში სკოლასი გმოცხადებიდან ერთი კვირის ვადში უნდა იქნას აღდგენილი ყველა შემაჯამებელი დავალიანება.
შენიშვნა,სიტყვიერი გაფრთხილება,სასწავლო შემეცნებით ექსკურსიაზე უარი,საყვედური.
სიტყვიერი შექება,ქებისიგელი, წარჩინებული მოსწავლეების დაფაზე სურათის გაკვრა,მადლობის ბარათი მშობელთან,მაღალი ქულით წახალისება.

თემატური გეგმა
თემა
საათების რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
რესურსები

,,საქართველოს მთებში გაგაჩინა ზენამ“
29 სთ
V.1.
V.2.
V.3.
V.5.
V.6
V.9
V.11
V.12.
 V.13
V.14

მასწავლებელი,
მოსწავლე,
დაფა,
ცარცი,
კომპიუტერი,
თაბახის ფურცლები,
მატვრული ფილმი.

,,ჩემო კარგო ქვეყანავ“
20 სთ
V.1.
V.2.
V.3.
V.5.
V.6
V.9
V.11
V.12.
 V.13
V.14
მასწავლებელი,
მოსწავლე,
წიგნი,
რვეული,
დაფა,
ცარცი,
კომპიუტერი,
თაბახის ფურცლები

თვალსაჩინოება.

დამაკვირდი
20სთ
V.2.
V.3.
V.5.
V.6
V.9
V.11
V.12.
 V.13
V.14


მასწავლებელი,
მოსწავლე,
წიგნი,
რვეული,
დაფა,
ცარცი,
კომპიუტერი,
თაბახის ფურცლები.

,,სიბრძნე სიცრუისა“
30სთ

V.2.
V.3.
V.5.
V.6
V.9
V.11
V.12.
 V.13
V.14

მასწავლებელი,
მოსწავლე,
წიგნი,
რვეული,
დაფა,
ცარცი,
კომპიუტერი,
თაბახის ფურცლები,

,,ადამიანი და ბუნება“
40სთ

V.2.
V.3.
V.5.
V.6
V.9
V.11
V.12.
 V.13
V.14

მოსწავლე,
მასწავლებელი,წიგნი,
რვეული,
დაფა,
ცარცი,
კომპიუტერი,
თაბახის ფურცლები,

,,გაიცანით თქვენი თანატოლია“
30სთ
V.2.
V.3.
V.5.
V.6
V.9
V.11
V.12.
 V.13
V.14
მასწავლებელი,
მოსწავლე,
წიგნი,
რვეული,
დაფა,
ცარცი,
კომპიუტერი,
თაბახის ფურცლები,






სარეზერვო  დრო––––5სთ




კომპონენტები
ინსტრუქცია
1
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო მონაცემები
ეკა იაკობაშვილი 551 096614  iakobashvilie@mail.ru
2
სასწავლო საგნის სახელწოდება
ქართული ენა და ლიტერატურა
3
სწავლების კლასი
მე-6 კლასი
4
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
176-საათი სასწავლო წლის განმავლობაში და კვირეული 5-საათი
5
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის ბირვთს წარმოადგენს ენა,როგორც პიროვნების თვითგამოხატვის,აზრის ჩამოყალიბებისა და გადაცემის საშუალება.ენობრივი უნარ-ჩვევები უნდა წარმოვიდგინოთ არა როგორც მათი შემთხვევითი ნაკრები,არამედ როგორც ერთიანი მთლიანი სისტემა.ვინაიდან ქართული  ენა მხოლოდ ერთ-ერთი სასწავლო საგანი კი არ არის არამედ სხვა საგანთაგან დანსხვავებით,ყველა დანარჩენი საგნის შესწავლის საშუალებაა.
6
სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
სავალდებულო
7
სასწავლო საგნის მიზანი
·         განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები.
·         განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა წერილობითი ტექსტების შექმნის უნარი.
·         სხვადასხვა ლიტერატურული ჟანრის ტექსტების მოსმენა,წაკითხვა და საკუთარი ემოციებისა დააზრემის გამოხატვა.
·         გრამატიკის,ორთოგრაფიის,პუნქტუაციის პრაქტიკულად აუცილებელი მინიმუმის შეგნებულად გამოყენება.
8
ძირითადი თემები
1.მშობელ მიწაში მიდგას ფესვებ
2.ხმა წარსულიდან
3.ხალხური სიბრძნე
4.ლიტრატურული ზღაპარი
5.ბუნება და ადამიანები
6.გაიცანით  თქვენი თანატოლია
7.საზღვარგარეთული მწერლობა
9
სასწავლი საგნის ამოცანები
·         გამოუმუშავდეთ წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა.
·         მსჯელობის უნარის განვითარება.
·         ორთოგრაფიელი და პუნქტუაციური ნორმების სათანადო გამოდენება.
·         ტექსტის ანალიზის უნარის ჩამოყალიბება.
·         სხვადასხვა ხასიათისა და დანიშნულების წერილობითი ტექსტების შექმნა.
·         ლექსიკური მარაგის შევსება და გამდიდრება.სამეტყველო ეტიკეტის ნორმების დაცვა.
10
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
·         სხვადასხვა სახის საინფორმაციო ტექსტების მოსმენა და გააზრება.
·         საკუთარი აზრის ჩამოყალიბება მნიშვნელოვან საკითხებზე.
·         მხატვრული ტექსტის შექმნა.
·         მოსმენილი ან წაკითხული მხატვრული ნაწარმოების დაკაშირება პირად გამოცდილებასთან.
·         ტექსტის ეპიზოდების ერთმანეთთან  დაკავშირება და მთავარი თემის განსაზღვრა.
·         კამათის,დისკუსიისა და მსჯელობის სტრატეგიების გამიყენება.
·         საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების კორექცია და დახვეწა,კომუნიკაციის ეტიკეტის ნორმების მიხედვით.
11


კურსის ორგანიზაცია
11.1 საკლასო მენეჯმენტის ხერხები;
11.2 მეცადინეობის ფორმები;



11.3 სწავლების მეთოდები;
მუშაობა კლასთან ინდივიდუალური,ჯგუფური,წყვილებში,კითხვა-პასუხი.
ლექციური,პრეზენტაციები,ეუდიო მასალის გამიყენება,ტექნიკური მასალის გამოყენება,კითხვა-პასუხი.

ახსნა,განმტკიცება,განმეორება,კომბინირებული.

12
სასწავლო კურსის შეფასება
·         საშინაო და საკლასო  დავალებათა შეფასება.
·         შემაჯამებელი სამუშაოს შეფასება.
·         ტესტირებიში შეფასება.
·         თხრობა.
·         ზეპირი მეტყველება.
·         კითხვის გამართულობა.
·         კითხვა-პსუხი.
·         ლგუფური და ინდივიდუალური მუშაობის შეფასება.
·         დისკუსიის შეფასება;
·         პრეზენტაციის შეფასება;
·         დამოუკიდბელი სამუშაო;
·         ინფორმაციის მოძიება;
·         პრეზენტცია;
·         სემესტრული შეფასება;
·         საბოლოო შეფასება;
13
რესურსები
მოსწავლისა და მასწავლებლის სახელმზღვანელო,დამხმარე ლიტერატურა,თვალსაჩინოება,ტექნიკური საშუალებები,ინტერნეტსაიტები,ადამიანური რესურსები.
ნ.მაღლაკელიზე.ნ.ღონღაძის  „ ქერთული ენა და ლიტერატურა’’,გამომცემლობა „მერიდიანი’’,თბილისი 2011,მოსწავლის რვეული.მასწავლებლის წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი,დაფა ვდეოფირები,კომპიუტერი,საგნის მასწავლებელი
14
მისაღწავი შედეგები და კოკპეტენციები;
ქართ. VI.1
 მოსწავლეს ააქვს ინფორმაციის მიღებისა და გადაცემის აუცილებელი უნარ-ჩვევები.
ქართ. VI.2
მოსწავლეს ააქვს მხატვრული ტექსტის გააზრებისათვის არსებითი მნიშვნელობის მქონე დეტალების შეფასების უნარი.
ქართ. VI.3
მოსწავლეს შეუძლია მართებულად წარმართოს საკუთარი სამეტყველო ქცევა მიზნისა და კონტექსტის შესაბამისად.
ქართ. VI.4
მოსწავლეს შეუძლია მოსმენით განასხვავოს სხვადასხვა ტიპის ტექსტები ენობრივ გრამატიკული სტრუქტურის მიხედვით.
ქართ. VI.5
მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიაში მონაწილეობის ჯგუფური და ინდივიდუალური სტრატეგიების ეფექტურად გამოყენება.
ქართ. VI.6
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს მოსმენილი ტექსტის ნაწყვეტი.
ქართ. VI.7
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული ტექსტბის წაკითხცა და გაანალიზება.
ქართ. VI.9
მოსწავლეს შეუძლია პირად გამოცდილებაზე დაყრდნობით იმჯელოს ნაწარმოებში ასახული მისთვეს გასაგები და მნიშვნელოვანი პრობლემის შესახებ.
ქართ. VI.11
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ტიპის ტექსტების ენობრივ თავისებურებებზე დაკვირვება და ნსჯელობა.
ქართ. VI.12
მოსწავლეს შეუძლის მედიატექსტების გაანალიზება.
ქართ. VI.15
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მიზნობრივი ტექსტების დამოუკიდებლად შექმნა.
ქართ. VI.16
მოსწავლეს შეუძლია ორთიგრაფიის და პუნქტუაციის აუცილებელი წესების გამოყებება.
15
სამუშაო დისციპლინა
15.1     გაცდენების დასაშვები რაოდენიბა;
15.2   დავალიანების დასაშვები რაოდენობა;
15.3   აღდგენები;





15.4  საჯარიმო ზიმები;

15.5  წახალისების ფორმები

მთელი წლის განმავლობაში 48-საათი.
ყველა დავალიანება უნდა იქნას აღდგენილი.
შემაჯამებელი აღდგენითი სამუშაოს ჩაბარება შეიძლება მომდევნო შემაჯამებელ წერამდე,თუ ორი ან მეტი შემაჯამებალი არ აქვს  არ გამოცხადების გამო,ამ შემთხვევაში სკოლაში გმოცხადებიდან ერთი კვირის ვადში უნდა იქნას აღდგენილი ყველა შემაჯამებელი დავალიანება.
შენიშვნა,სიტყვიერი გაფრთხილება,სასწავლო შემეცნებით ექსკურსიაზე უარი,და საყ ვედური.
სიტყვიერი შექება,ქებისიგელი, წარჩინ ებული მოსწავლეების დაფაზე სურათის გაკვრა,მადლობის ბარათი მშობელთან,მაღალი გულით წახალისება.



თემა
საათების რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
რესურსები


,, მშობელ მიწაში მიდგას ფესვები“
47
ქართ. VI.1
ქართ. VI.3
ქართ. VI.5
ქართ. VI.7
ქართ. VI.7
ქართ. VI.9
ქართ. VI.10
ქართ. VI.11
ქართ. VI.12
ქართ. VI.14
ქართ. VI.15
ქართ. VI.16

წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ფილმი,ფურცლები,მარკერი
ხმა წარსულიდან
31
ქართ. VI.1
ქართ. VI.2
ქართ. VI.3
ქართ. VI.5
ქართ. VI.8
ქართ. VI.9
ქართ. VI.12
ქართ. VI.13
ქართ. VI.14
ქართ. VI.15
ქართ. VI.16


წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ფილმი,ფურცლები,მარკერი
ხალხური სიბრძნე
14
ქართ. VI.2
ქართ. VI.3
ქართ. VI.6
ქართ. VI.9
ქართ. VI.11
ქართ. VI.12
ქართ. VI.15
ქართ. VI.16

წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი,ფილმი

ლიტერატურული ზღაპარი
13
ქართ. VI.1
ქართ. VI.2
ქართ. VI.5
ქართ. VI.6
ქართ. VI.8
ქართ. VI.10
ქართ. VI.12
ქართ. VI.13
ქართ. VI.14


წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი
ბუნება და ადამიანი
28

ქართ. VI.1
ქართ. VI.3
ქართ. VI.5
ქართ. VI.7
ქართ. VI.10
ქართ. VI.11
ქართ. VI.15


წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი
გაიცანით,თქვენი  თანატოლია
19

ქართ. VI.1
ქართ. VI.3
ქართ. VI.5
ქართ. VI.7
ქართ. VI.10
ქართ. VI.11
ქართ. VI.15


წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი

საზღვარეთული მწერლობა
20
ქართ. VI.2
ქართ. VI.5
ქართ. VI.7
ქართ. VI.9
ქართ. VI.10
ქართ. VI.11
ქართ. VI.12
ქართ. VI.13
ქართ. VI.14
ქართ. VI.15

წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი





სარეზერვო  დრო––––4 სთ
  




კომპონენტები
ინსტრუქცია
1
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო მონაცემები
ეკა იაკობაშვილი 551 096614  iakobashvilie@mail.ru
2
სასწავლო საგნის სახელწოდება
ქართული ენა და ლიტერატურა
3
სწავლების კლასი
მე-7 კლასი
4
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
176-საათი სასწავლო წლის განმავლობაში და კვირეული 5-საათი
5
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის ბირვთს წარმოადგენს ენა,როგორც პიროვნების თვითგამოხატვის,აზრის ჩამოყალიბებისა და გადაცემის საშუალებაა.ენობრივი უნარ-ჩვევები უნდა წარმოვიდგინოთ არა როგორც მათი შემთხვევითი ნაკრები,არამედ როგორც ერთიანი მთლიანი სისტემა.ვინაიდან ქართული  ენა მხოლოდ ერთ-ერთი სასწავლო საგანი კი არ არის არამედ სხვა საგანთაგან განსხვავებით,ყველა დანარჩენი საგნის შესწავლის საშუალებაა.
6
სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
სავალდებულო
7
სასწავლო საგნის მიზანი
·         განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები.
·         განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა წერილობითი ტექსტების შექმნის უნარი.
·         სხვადასხვა ლიტერატურული ჟანრის ტექსტების მოსმენა,წაკითხვა და საკუთარი ემოციებისა დააზრემის გამოხატვა.
·         გრამატიკის,ორთოგრაფიის,პუნქტუაციის პრაქტიკულად აუცილებელი მინიმუმის შეგნებულად გამოყენება.
8
ძირითადი თემები
1.ფესვები
2.ვის ჰქვია პატრიოტი
3.ისევ გოლგოთა ,სისხლი და ცრემლი
4.მამები და შვილები
5.აქეთ კი მარტო სახელი გვრჩება
6.წინაპართა შეგონებანი
7.პური მთხოვა და ვაჭმიე
9
სასწავლი საგნის ამოცანები
·         გამოუმუშავდეთ წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა.
·         მსჯელობის უნარის განვითარება.
·         ორთოგრაფიელი და პუნქტუაციური ნორმების სათანადო გამოდენება.
·         ტექსტის ანალიზის უნარის ჩამოყალიბება.
·         სხვადასხვა ხასიათისა და დანიშნულების წერილობითი ტექსტების შექმნა.
·         ლექსიკური მარაგის შევსება და გამდიდრება.სამეტყველო ეტიკეტის ნორმების დაცვა.
10
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
·         სხვადასხვა სახის საინფორმაციო ტექსტების მოსმენა და გააზრება.
·         საკუთარი აზრის ჩამოყალიბება მნიშვნელოვან საკითხებზე.
·         მხატვრული ტექსტის შექმნა.
·         მოსმენილი ან წაკითხული მხატვრული ნაწარმოების დაკაშირება პირად გამოცდილებასთან.
·         ტექსტის ეპიზოდების ერთმანეთთან  დაკავშირება და მთავარი თემის განსაზღვრა.
·         კამათის,დისკუსიისა და მსჯელობის სტრატეგიების გამიყენება.
·         საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების კორექცია და დახვეწა,კომუნიკაციის ეტიკეტის ნორმების მიხედვით.
11


კურსის ორგანიზაცია
11.1 საკლასო მენეჯმენტის ხერხები;
11.2 მეცადინეობის ფორმები;



11.3 სწავლების მეთოდები;
მუშაობა კლასთან ინდივიდუალური,ჯგუფური,წყვილებში,კითხვა-პასუხი.
ლექციური,პრეზენტაციები,ეუდიო მასალის გამიყენება,ტექნიკური მასალის გამოყენება,კითხვა-პასუხი.

ახსნა,განმტკიცება,განმეორება,კომბინირებული.

12
სასწავლო კურსის შეფასება
·         საშინაოდასაკლასოდავალებათაშეფასება.
·         შემაჯამებელი სამუშაოს შეფასება.
·         ტესტირებიში შეფასება.
·         თხრობა.
·         ზეპირი მეტყველება.
·         კითხვის გამართულობა.
·         კითხვა-პსუხი.
·         ლგუფური და ინდივიდუალური მუშაობის შეფასება.
·         დისკუსიის შეფასება;
·         პრეზენტაციის შეფასება;
·         დამოუკიდბელი სამუშაო;
·         ინფორმაციის მოძიება;
·         პრეზენტცია;
·         სემესტრული შეფასება;
·         საბოლოო შეფასება;
13
რესურსები
მოსწავლისა და მასწავლებლის სახელმზღვანელო,დამხმარე ლიტერატურა,თვალსაჩინოება,ტექნიკური საშუალებები,ინტერნეტსაიტები,ადამიანური რესურსები.
ნ.მაღლაკელიზე.ნ.ღონღაძის ,თაია ცხადაია, თამარ ღონღაძე, დარეჯან კვანჭიანი „ ქერთული ენა და ლიტერატურა’’,გამომცემლობა „მერიდიანი’’,თბილისი 2012,მოსწავლის რვეული.მასწავლებლის წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი,დაფა ვდეოფირები,კომპიუტერი,საგნის მასწავლებელი
14
მისაღწავი შედეგები და კოკპეტენციები;
VII.1მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
VII. 2.მოსწავლეს შეუძლია სხვათა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით

 VII. 3.მოსწავლეს შეუძლია სამეტყველო ქცევის შეცვლა საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით
VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიაში მონაწილეობის მიღება
VII.5. .მოსწავლეს შეუძლია ზეპირმეტყველების ძირითადი ენობრივი მახასიათებლის ამოცნობა და გამოყენება.
VII.6.მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების ამოცნობა და შესაბამისად გამოყენება.
VII. 7. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება,მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა.
 VII.8.მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეაფასოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან.
 VII. 9. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის გაანალიზება სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
VII.10.მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის სტრატეგიების ამოცნობა და შესაბამისად გამოყენება. VII.11.მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით.
 VII. 12.მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
VII. 13.მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.
 VII.14.მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.
15
სამუშაო დისციპლინა
15.1     გაცდენების დასაშვები რაოდენიბა;
15.2   დავალიანების დასაშვები რაოდენობა;
15.3   აღდგენები;





15.4  საჯარიმო ზომები;

15.5  წახალისების ფორმები

მთელი წლის განმავლობაში 48-საათი.
ყველა დავალიანება უნდა იქნას აღდგენილი.
შემაჯამებელი აღდგენითი სამუშაოს ჩაბარება შეიძლება მომდევნო შემაჯამებელ წერამდე,თუ ორი ან მეტი შემაჯამებალი არ აქვს  არ გამოცხადების გამო,ამ შემთხვევაში სკოლაში გმოცხადებიდან ერთი კვირის ვადში უნდა იქნას აღდგენილი ყველა შემაჯამებელი დავალიანება.
შენიშვნა,სიტყვიერი გაფრთხილება,სასწავლო შემეცნებით ექსკურსიაზე უარი,დასაყვედური.
სიტყვიერი შექება,ქებისიგელი, წარჩინებული მოსწავლეების დაფაზე სურათის გაკვრა,მადლობის ბარათი მშობელთან,მაღალი გულით წახალისება.



თემა
საათების რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
რესურსები


ფესვები
43
VII-2, VII-3, VII-6, VII-7, VII-9, VII-10.VII-12

წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ფილმი,ფურცლები,მარკერი
ვის ჰქვია პატრიოტი?
33
VII-2, VII-3, VII-6, VII-7, VII-9, VII-10.VII-12


წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი,აუდიო მასალა
ისევ გოლგოთა,სისხლი და ცრემლი
27
VII-1 VII-2, VII-3, VII-6, VII-7, VII-9, VII-10.

წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი,ფილმი

მამები და შვილები
17
VII-2, VII-3, VII-6, VII-7, VII-9, VII-10.VII-12 VII-13


წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი
აქეთ კი მარტო სახელი გვრჩება
12
VII-1
VII-2, VII-3, VII-6, VII-7, VII-9, VII-10. VII-12VII-13


წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი
წინაპართა შეგონებანი
17

VII-2, VII-3, VII-6, VII-7, VII-9, VII-10. VII-12 VII-13


წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი

პური მთხოვა და ვაჭმიე
23
VII-1VII-2, VII-3, VII-6, VII-7, VII-9, VII-10.VII-13

წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი, მასწავლე-ბელი, მოსწავლე, თვალსაჩინოება, ,ფურცლები,მარკერი





სარეზერვო  დრო––––4 სთ



Комментариев нет:

Отправить комментарий