შემოწმებითი წერა
ქართულ ენასა
და ლიტერატურაში
5 კლასი
მიზანი: საგაკვეთილო
თემის,, საქართველოს მთებში გაგაჩინა ზენამ“შემოწმება ტესტური
სახით,წერის კულტურისა და მიღებული უნარ–ჩვევების შემოწმება სტანდარტის
მიხედვით.
სტანდარტის შედეგი:
.ქართ.v.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული
ტექსტის წაკითხვა და
ადეკვატურად გაგება–გაანალიზება.
ქართ.v.14. მოსწავლეს შეუძლია გრამატიკული წესების მართებულად გამოყენება
და მართლწერის
ნორმების დაცვა.
ტესტი
1რას ეძღვნება ლადო ასათიანის ლექსი ,,ქართული ენა“
ა)საქართველოს
ბ)ქართულ ენას გ)ქართველ ხალხს
2,,უძველესმა ტომმა დღემდე მოიმღერა“ წერს პოეტი,ვინ
იგულისხმება უძველეს ტომში?
ა)კავკასიელები
ბ) ქართველები გ)ბერძნები
3 გ.მაისურაძის ,,სადღეგრძელოს მიხედვით რომელი რუსი
პოეტი ჩამოვიდა საქართველოში?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4. იაკობ გოგებაშილის
,,იავნანამ რა ჰქმნა“ საქართველოს რომელ კუთხეში ხდება მოქმედება?
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
5 ვინ იყვნენ ქეთოს მშობლები?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
6.ვინ და რატომ მოიტაცა ქეთო?
7.რამ
გაახსენა ქეთოს წარსული?
8.რას ეწოდება სინონიმები?
9.დაწერეტ შესაბამისი სიტყვების ანტონიმები:
მაღალი
ლამაზი
ბეჯითი
მხიარული
10.,,გავიდა აპრილი და დადგა მშვენიერი მაისი“ –ამოიწერეთ
წინადადებიდან რომელია სრულმნიშვნელოვანი და რომელია დამხმარე სიტყვები
სრულმნიშვნელოვანი:–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
დამხმარე:–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
დახურული კითხვები
|
სწორადაა შემოხაზული
|
0,5 ქულა
|
არასწორადაა შემოხაზული
|
0 ქულა
|
|
ღია კითხვები
|
პასუხი სრულყოფილია,წინადადება გამართულია
|
1 ქულა
|
პასუხი სრულყოფილია,დაშვებულია ორთოგრაფიული შეცდომები.
|
0,5 ქულა
|
|
პასუხი არასწორია
|
0 ქულა
|
N 9
დავალება 2 ქულიანია, შესაბამისად თითო სწორად დაწერილი 0,5 ქულა.
მაქსიმალური ქულა 10.
დავალება
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
ქულა
|
0,5
|
0.5
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
ქულა
|
10
|
9
|
8
|
7
|
6
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
დავალებათა რაოდენობა
|
10/9
|
9
|
9/8
|
8/7
|
7/6
|
6/5
|
5/4
|
4/3
|
3/2
|
2/1
|
შემოწმებითი წერა # 2
ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
მე–5 კლასი
მიზანი:,,თინათინის გამეფება“,შესწავლილი ტექსტის ცოდნის შემოწმება კითხვების საშუალებით, წერის კულტურის
შემოწმება.
სტანდარტის შედეგი:
მე–5.12. მოსწავლე წერისას აქცენტს აკეთებს მთავარ და
არსებით მომენტებზე ,თანმიმდევრობით გადმოსცემს ფაქტებსა და მოვლენებს.
მე–5.15. მოსწავლეს შეუძლია გრამატიკული წესების მართებულად
გამოყენება და მართლწერის ნორმების დაცვა.
მოცემულია 5 დავალება თითო სწორი პასუხი ფასდება 2 ქულით
1.დაახასიათეთ არაბეთის მეფე როსტევანი:
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-----------------------------------------------------------------------------------------
2.დაახასიათეთ თინათინი:
–
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.რა გადაწყვიტა როსტევან მეფემ და ვის გაანდო მან თავის
გულისნადები?
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4.რა უპასუხეს ვეზირებმა
და რა აფორიზმით დაუსაბუთეს მათ თავიანთი გადაწყვეტილება?
5.რა დარიგება მისცა როსტევანმა თინათინს და რა აფორიზმით
გამოხატა მან თავისი აზრი?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
შეფასების სქემა
1
|
პასუხი სრულყოფილია,ჩანს მოსწავლის ცოდნა საკითხისადმი,წინადადებები
გამართულია,არ არის დაშვებული პუნქტუაციური და მორფოლოგიური შეცდომები
|
2 ქულა
|
2
|
პასუხი სწორია , თუმცა დაშვებულია
მორფოლოგიური შეცდომები.
|
1 ქულა
|
3
|
პასუხი არასწორია
|
0 ქულა
|
ქულა
|
10
|
9
|
8
|
7
|
6
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
|||||||||||
დავალებათა
|
შემოწმებითი წერაN3
ქართულ ენასა
და ლიტერატურაში
5 კლასი
მიზანი: განვლილი
მასალის შემოწმება ტესტური სახით,წერის კულტურისა და მიღებული უნარ–ჩვევების შემოწმება
სტანდარტის მიხედვით.
სტანდარტის შედეგი:
.ქართ.v.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული
ტექსტის წაკითხვა და ადეკვატურად გაგება–გაანალიზება.
ქართ.v.14. მოსწავლეს შეუძლია გრამატიკული წესების
მართებულად გამოყენება და მართლწერის
ნორმების დაცვა.
სხვადასხვა ტიპის ტესტი
1.მოცემულ
ნაწყვეტში მრავალწერტილის ნაცვლად ჩასვით გამოტოვებული სიტყვები:
სჯულის,ქვეყნისა,შერცხვენილნი,მეომარნო,თურქთა,ეშმაკის.
ეჰა,.................................
ქრისტესანო!თუ......................და............................გადასარჩენად
კვლავაც ვაჟკაცურად ვიბრძოლებთ,არამცთუ............................,ეშმაკის ამა
მიმდევართა,არამედ თვით...................................მხედრობასაც ადვილად
დავამარცხებთ.დავდოთ ფიცი,რომ ამ ბრძოლის ველზე ადრე დავიხოცებით ვიდრე
....................გავიქცევით.
2.სად
გააბარეს აკაკი წერეთელი გასაზრდელად?
ა)სხვიტორში ბ)სავანეში
გ)ჭალაში
3.ბავშვობის
დროინდელი რომელი თამაში ჩარჩა აკაკის გუნებაში?
ა)დაჭრობანა ბ)სახლობანა გ) ქორობია
4.რა ანდაზას
იყენებს აკაკის მამა საუბრისას?
ა)კარგი შვილი
დედის გულის ვარდიაო.
ბ)კვიცი
გვარზე მიდისო
გ)რასაც
დასთესავ იმას მოიმკი
5.რითი ახსნა
დედამ აკაკის წარმატება?
ა)აკაკი რომ
ზრდილობიანი ბიჭია
ბ)აკაკი რომ
ცდილობს სხვებს აჯობოს
გ)აკაკი რომ
ლოცულობს დილა-საღამოს
6.აკაკი
წერეთელი ლექსში ,,ამირანი“ ვის გულისხმობს ,,ყვავ-ყორნებში“?
-----------------------------------------------------------------------------------
7.რომელი
საუკუნიდან გვხვდება ქართული წერილობითი ძეგლები?
-------------------------------------------------------------------------------------
8.რომელ წელს
დაიბეჭდა პირველი წიგნი საქართველოში?
--------------------------------------------------------------------------------------
9.მოძებნე
სინონიმი და დააკავშირე
ახალგაზრდა უეცარი
საშინელი
ყმაწვილი
სახელგანთქმული საზარელი
მოულოდნელი ცნობილი
შეფასების
სქემა
დავალება
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
ქულა
|
3
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
1
|
1
|
1
|
2
|
10ქ
|
9ქ
|
8ქ
|
7ქ
|
6ქ
|
5ქ
|
4ქ
|
3ქ
|
2ქ
|
1ქ
|
9დავ.
|
9დავ
|
8დავ
|
7დავ
|
6/5დავ
|
5/4 დავ
|
2 დავ
|
1დავ
|
1დავ
|
1დავ
|
მე-2 სემესტრი
შემაჯამებელი წერაN1
ქართულ ენასა
და ლიტერატურაში
მე-5 კლასი
მიზანი:რიცხვით სახელთა მართლწერის ცოდნის შემოწმება,შინაარსის
გადმოცემა.
სტანდარტის შედეგი:
.ქართ.v.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული
ტექსტის წაკითხვა და ადეკვატურად გაგება–გაანალიზება.
ქართ. v.13.შეუძლია წერითი დავალების ამოცანის განსაზღვრა
და ფუნქციური სტილის არჩევა
ქართ.v.14. მოსწავლეს შეუძლია გრამატიკული წესების
მართებულად გამოყენება და მართლწერის
ნორმების დაცვა.
სხავადასხვა
ტიპის დავალება
1.გაიხსენეთ რიცხვით სახელთა მართლწერა და გამოსახე
ციფრებით:
მესამოცე-
ორმოცდამეცხრე-
სამოცდამეათე-
მეორმოცე-
2.დაშვებულია შეცდომები რიცხვით სახელთა მართლწერისას
და გაასწორე:
ეზოში ხუთიექვსი წლის ბავშვი თამაშობდა.
გოჭები ორ ორ მარჩილად გაყიდა.
შვიდი რვა წლის წინ ჯერ კიდევ არავინ მიცნობდა ამ სოფელში.
ეს ამბავი მე-18-ე საუკუნეში მოხდა.
3.მიიღე სადაურობის აღმნიშვნელი სახელები:
თბილისი-
მარნეული-
ხორასანი-
ბათუმი-
4.დაწერეთ სულხან-საბა ორბელიანის ერთ-ერთი იგავ-არაკი:(იხვი
და მყვარი,მეფე და მისი შვილი,გლახაკი და ქილა ერბო)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შეფასება
დავალება
|
N1
|
N2
|
N3
|
N4
|
ქულა
|
2
|
2
|
1
|
5
|
დავალებაN1,2,3
თითო სწორად შესრულებული სავარჯიშო ფასდება 0,5 ქულით და ჯამში 5 ქულაა.
დავალებაN4
ფასდება 5 ქულით
ტექსტის შინაარსი
|
შინაარსი სწორადაა გადმოცემული,აზრი გასაგებია და თანმიმდევრული
|
3
|
შინაარსი გადმოცემულია,თუმცა ზოგიერთ შემთხვევაში ჭირს აზრის გაგება,ან
ზოგიერთ შემთხვევაში თანმიმდევრობაა დარღვეული
|
2
|
|
აზრის გაგება ჭირს,თანმიმდევრობაც დარღვეულია
|
1
|
|
აზრის გაგება შეუძლებელია,ან არასწორადაა გადმოცემული
|
0
|
|
მორფოლოგია-პუნქტუაცია
|
დაშვებულია ამ ტიპის 3 შეცდომა
|
2
|
დაშვებულია ამ ტიპის 6 შეცდომა
|
1
|
|
დაშვებულია ამ ტიპის 6-ზე მეტი შეცდომა
|
0
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий